SITEMAP IMPRESSUM+INHALT

Alweg Archives MonoLog 7

ALWEG BOOK

WHY WARUM ALWEG Monorail

Alweg Chronologie

Alweg Competition

Alweg Desinformation

MONORAIL ABC

Alweg FAQs

Alweg Archives Links

"ALWEG-BAHN" by Reinhard Krischer

 


Reinhard Krischer, author and webmaster of "The Alweg Archives" website, has written the first fully illustrated book (in German) exclusively dedicated to the history of the Alweg Company. The book looks at the history of monorail technology that led up to the development of the Alweg monorail system. It tells the story of the Alweg Company in Germany and the United States. It is the fascinating story of a futuristic rapid transit system that at its inception was way ahead of its time.

The book shows that even though the Alweg Company closed shop in the late 1960s its monorail system is still very much alive and has found a new future in Century 21 for which it was conceived. The Hitachi Company of Japan is successfully continuing the Alweg story with its state-of-the-art monorails in Asia. From the year 2004 on the Las Vegas monorail will keep the Alweg legacy alive with sleek Bombardier trains whose technology is based on the Alweg system. And in Seattle, home of the only surviving Alweg monorail, plans are underway to build America's first city-wide monorail transit system. (After the book was published in 2003 it took the Seattle monorail opposition almost two more years to finally stop the monorail Green Line proposal.)

This book for the first time ever tells the story of the Alweg Company and its vision to revolutionize transportation.

Publisher: transpress Verlag, Stuttgart/Germany

128 pages with a total of 180 illustrations

Year of publication: 2003        

 ISBN  3-613-71209-1


"ALWEG-BAHN"

das Buch zur Technik, Geschichte und Zukunft der legendären Einschienenbahn

von

Reinhard Krischer

Autor und Webmaster der deutschen und englischen Webseiten "The Alweg Archives/Alweg-Bahn"


Ein Band aus der Serie "Verkehrsgeschichte" des transpress Verlages, Stuttgart.

128 Seiten, insgesamt 180 Abb.

Format 170 x 240 mm, gebunden

Veröffentlicht 2003     

ISBN 3-613-71209-1




Im 2003 erschienenen Buch wird über das "Green Line" Einschienenbahn-Projekt in Seattle berichtet, wo die Bürger in mehreren Wahlgängen für ein solches Nahverkehrssystem gestimmt hatten. Die Einschienenbahn-Opposition aber sorgte für so viele weitere Wahlgänge und finanzielle Fehlinformationen, dass schließlich nicht mehr genug Stimmen für das Projekt zu haben waren und das bereits mit dem Ankauf von Grundstücken, etc. begonnene Projekt im September 2005 gestoppt wurde.